donderdag 20 september 2007

Vliegen naar Awarradam

Mijn moeder en ik zijn naar het binnenland geweest, om precies te zijn naar Awarradam, een vakantie-eiland in de rivier Rio Grande bij de marrondorpen, dat zijn in de 19e eeuw ontvluchte slaven. We hebben junglewandelingen gemaakt, gezwommen in sula’s (stroomversnellingen), dorpen bezocht en een dansoptreden door vrouwen uit het dorp bijgewoond.
Toen we ‘s avonds van het optreden terug kwamen, gingen wij op zoek naar kaaimannen.Het was zo donker als wat dus je kon geen hand voor ogen zien. Helaas, geen kaaimannen gezien maar … de volgende dag wel, ik heb twee foto’s ervan.
Mama en ik waren ’s avonds in de korjaal nog lekker aan het kletsen tijdens de kaaimantocht, maar dat werd onderbroken door een luide “plons” ! Wat bleek; er was een piranha in de boot gesprongen (vlak voor mijn blote voeten). Mijn moeder en ik gilden natuurlijk de hele boot bij elkaar.Later werd geconstateerd dat het de kleine versie van een Marokkovis was.
Toch is en blijft hij voor mij een doodenge piranha die mijn tenen er wel af had kunnen bijten!
Ik wou op een andere dag op ons vakantie-eilandje de ananasplanten eens nader bekijken, maar zag midden in zo’n plant ook een beetje groot uitgevallen kruisspin. Toen Boikie de gids mij vertelde dat het een vogelspin was durfde ik daar niet meer op blote voeten te lopen. We bekeken de ananas planten toen nog eens goed en zagen dat er wel 3 grote vogelspinnen waren (zo groot als een muis) plus nog een paar kleinere.
We hebben te veel meegemaakt om het allemaal op te schrijven daarom houd ik het maar bij dit! Liedeke

Geen opmerkingen: