zaterdag 1 september 2007

Kindernieuws

Als ik uit het raam kijk kan ik makkelijk het oerwoud zien. In ons huis zijn allemaal dieren. Er zijn veel mieren, er was een keer een kakkerlak, in de avond muskieten die steken, op de muren lopen salamanders die vliegjes eten, er zijn ook houtwormen maar die zijn nu dood. Buiten bij de buren en op straat wonen honden die soms spelen in het hoge gras en ze blaffen in de nacht. In de tuin is soms een grote hagedis of salamander met een lange staart en er vliegen kleine vogels rond die fluiten. Bij Ghita thuis is een aap in een kooi.
Ik heb een duikbril gekregen en daarmee kan ik goed zwemmen. Ik kan springen van de kant en het startblok en de duikplank.
Tobias

Ik heb al een schoolblouse voor als de school begint op 1 oktober. Je moet verder een spijkerbroek aan en die had ik zelf al. De school is niet ver hier vandaan maar erheen lopen is te gevaarlijk want de auto’s rijden heel hard. De school heeft geen ramen maar gaas en ook geen deur, je kunt gewoon de klas in en uit. We weten niet of er nog meer Nederlandse kinderen zijn maar die kans is heel klein. Ik maak hier ook schoolwerk van groep 6 zoals rekenen, schrijven, taal en geschiedenis. Papa of mama kijkt het na. Het is een beetje moeilijk maar het gaat wel goed.
Ik mis wel een beetje ons huis en de straat en de speeltuin maar we komen toch weer terug 15 december. Binnenkort komt oma en tante Margreet en later tante Patricia.
Timon

Geen opmerkingen: