maandag 8 oktober 2007

Nieuws van Tobias

Ik ga nu naar school. Het is er leuk. We tekenen en spelen en knutselen er. Het duurt wel langer (van 8-12) dan thuis en de school heeft geen ramen maar ijzerdraad. Er zijn meer juffen, niet een maar twee. Ik heb al twee vrienden gemaakt maar weet nog niet hoe ze heten. Ik ben de enige witte van de klas. Ik neem een tas mee naar school met brood en flesje stroop, dat is siroop maar hier zeggen ze stroop.
Ik ben ook met de boot geweest. We hebben gezwommen met dolfijnen in de Surinamerivier en dat was heel leuk. Ik heb ook gekeken bij tafelvoetbal bij de grote jongens maar ik kon niet meedoen maar ik mocht wel de punten doen en het was te moeilijk zeiden ze maar het was helemaal niet moeilijk en ik kon het eigenlijk wel want ik kan het best wel goed.
Ik heb mijn eerste werkboek van letters uit die ik van papa heb gekregen. Ik kan nu al veel woorden lezen; bal en pop en papa en ton en nog meer.
Soms zijn er veel kuilen in de weg en gaan de auto’s kapot en de weg gaat kapot van zware auto’s. Soms is het zo warm dat het een beetje te warm is en dan maak ik het een beetje koud met een ijsblokje.
Van Nederland mis ik mijn vriendjes Pieter en Daan en Douwe en Marouan en Redouan. Nu komt er weer een regenbui dus ik ga naar buiten om te kijken.

Geen opmerkingen: