zondag 16 december 2007

Vliegen

Best veel ongedierte in het huis, in onze koffer die we wilden gaan inpakken was een mierenkolonie neergestreken. Weet je wat een mier weegt? Er zat een half pond in en net zoveel eitjes. En een dode salamander. Heel veel boenen en spuiten dus, ook van kakkerlakken die in kleding en schoenen zijn gekropen. Altijd je schoen kloppen voordat de um aantrekt hier in Suriname. Een kakkerlak die Jenske in bed wakker hield hebben we definitief verwijderd. De kikker in de wc is voor de zoveelste keer weggespoeld, de padden die ’s avonds binnen willen kruipen of op de trap overnachten worden zachtjes weggeveegd. Alleen the crazy frog blijft ’s nacht op de klamboe zitten, bijna altijd vlak bij mijn hoofd waar ook de meeste zo steekvliegen neerstrijken om me snel in mijn schouder te prikken als ik me omdraai. Maar goed, the crazy frog hoort en nu een beetje bij, mijn vaste slapie en eet vliegen weg.

Geen opmerkingen: