vrijdag 24 augustus 2007

kindernieuws

In het vliegtuig waren leuke liedjes op de koptelefoon. We hebben een bal gekocht en voetballen onder het huis. Dan ga ik wel heel erg zweten. We zijn al vier keer naar een zwembad geweest en daar kan ik zelf zwemmen met twee bandjes.
Het lekkerste sap vind ik marcusasap. De kip in het restaurant is ook erg lekker.
Ik wil de auto wel meenemen naar Nederland want dan hebben we twee auto’s. Deze heeft heel veel airco’s en stoere banden voor in het bos en de middenbank kan rondraaien zodat het op een trein lijkt.
In mijn slaapkamer was een hagedisje die daar vliegjes eet.
In de rivier is een boot gezonken, heel vroeger, maar die boot ligt er nog steeds. Verder gaat het heel goed. Ik ben nu bij de bibliotheek en ik heb twee boeken gehaald en we worden lid van Dolfijn en daar kunnen we zwemmen en sporten.
Tobias

De vliegreis ging wel goed maar toen we uit het vliegtuig kwamen werden we begroet met een heerlijk regenbuitje, en dat friste op joh! ik was meteen mijn zweetdruppeltjes vergeten!
Maar ik vind wel de regen hier erg hard gaan, want dit zijn we in Nederland echt niet gewend hoor!
In Nederland is soms ongeveer zo’n regenbui maar echt niet zoals in suriname!
De vliegreis duurde wel lang
Timon

Mijn leukste aankopen hier zijn mijn twee jurkjes, bruin en wit maar de allerleukste aanwinst is mijn hangmat uit de Jeruzalembazar aan de Saramaccastraat. Dat is een beroemde winkel waar ze behalve hangmatten ook geweren, kapmessen en stof verkopen voor mensen die naar het binnenland reizen.
In de biblio hebben ze heel andere boeken dan in Nederland, het zijn vaak ouderen boeken maar wel heel leuk, boeken die mijn moeder nog goed kent zoals Aafkes tiental enzo.
Na een zwembadbezoek had ik een zonnesteek en heel veel hoofdpijn en misselijkheid die wel even een paar dagen duurde.
Liedeke

Geen opmerkingen: